日本は面白い/世田谷の米国人

向こうから来た人が世田谷、東京、日本の生活を楽しんでいる (^_^)

Tuesday, January 24, 2006

目立つ??

今日、仕事の後八王子へショッピングに行きました。30分ぐらいしかなかったが、私のことは目立つかなァ。。。だって、3回他の人が「彼を見て」って感じを分かりました。1回目は女子大学生と思う。2回目は5歳ぐらいの男の子。彼は「ハロー!」と言って、私はニコニコして「Hello」と言いました。彼「バイバイ」。私「ByeBye」と言いました。私はフランス人じゃなくて、ドイツ人じゃなくて、スウェーデン人じゃなくて、イタリア人じゃなくて。。。英語を話せる人だ、彼はすぐ分かった!^_- 3回目は5/6歳ぐらいの女の子。ずっと私を見ていて、お母さんに「見て!」と言いました。どうしようと思って、ニコニコしました。

なぜ女子大学生の場合何もしなくて、子供の場合ニコニコするか?私も分かりません。English below the fold...
Wondering if I stand out... because while I was shopping in Hachioji today, I noticed 3 different people pointing me out to their friends/parents. (I hope it's just because I'm a little tall!?!) First were two college-age girls, I think. Second, was a little boy who greeted me "hello" and "goodbye" within a couple of seconds. (He knew by looking at me that I was an English speaker! ;-) The third was a little girl who stared and stared and when I looked back at her, said "Look!" to her mom. I smiled at her, but she didn't smile back... :-( Now if I can just learn to smile at the college girls, I'll be in business!

4 Comments:

At 1/26/2006 1:30 PM, Blogger hiro said...

八王子では外国人は珍しいのでしょうか。それともryecatherさんが映画スターのようにかっこいいか、身長が2メートルぐらいあるか、、どちらかですね。それで目立つのかもしれませんね。:p

 
At 1/26/2006 9:08 PM, Blogger ryecatcher said...

えっ?hiroさんは私の身長を知っていますか?!? ;-)

 
At 1/26/2006 10:44 PM, Blogger hiro said...

ふふふ、映画スターのようにかっこいいんじゃなくて、身長が2メートルぐらいあるんですね。それじゃあ、日本ではとても目立ちますよ。:D

 
At 1/27/2006 10:34 PM, Blogger ryecatcher said...

でもたまに「ブルース・ウィリスに似ている」と言われていますよ。^_-

 

Post a Comment

<< Home